knOw your enemy

Wednesday, June 10, 2009



de pepatah...'keep your fren close, but your enemy CLOSER'... n sesungguhnya aku payah nak adaptkan pepatah nih dalam idup aku...naper? aku...kalau aku dah x suke sumbody tuh...mmg la keliatan aku nak rapat ngan org tuh...jangan nak rapat, tengok muke pon kalau boleh tanak...dah mmg perangai cenggini dr dulu...

contoh...cam ofis lama aku dulu...ade la sorang insan nih...sebagai sorang yang berpangkat, bagi aku x patot die memandang rendah pada org bawahan die...(x sedar yg die tuh kecik je..patot die memandang TINGGI kat org len..eehehe)...ade la skali tuh...sebagai sorang staf baru, and aku mmg hormat la pada die..sbb die BOS...so, bile jumpa..harus la aku senyum kan...xkan aku nak wat muke kayu aku tuh kott...yang wat aku panas tuh..bile aku senyum, dia PANDANG TEMPAT LAIN!!eeeeee...kalau mmg dr awal die pandang tmpt lain..aku xde la hot sgt..nih mmg obvious die tgk aku..pastuh bile aku senyum..die pon dengan kereknye..pandang tmpt lain...

huh!! n siesly, pastuh...aku x senyum dah la..bia la ko senyum kat aku pon... :p x suke tau...ingat aku nih jenis nak mengipas ko ke?sorila..aku senyum tuh..sbb mak apak aku ajar hormat org TUA...RESPECT...n ko ingat ko dah berpangkat tuh, BESAR sgt laa??? heh! lum pa per dah gile kose...
.
.
.
.
.
.
huh..x kose aku la!

so, bagi insan tersebut..blajar2 la beramah mesra skit ngan staf2 kamu tuh yer...pangkat tuh sementara ajer..jangan la kijenya nak menindas/mengenakan org je...kena ingat, dunia nih bulat..x kena kat kamu..kena kat sedara mara..kite tatau kan...yes, u can be firm..tapi, skali skala lenient..x salah kot...tengok pd tempatnya la kot.. :)

nih apehal jadi post luahan perasaan lak nih...huhu.. :p

1 budak nak komen gakkk:

Giler Graphic said...

huhuhu..
ketuk je pale bos tu.
kekeke;p