citer budak qenit

Tuesday, August 4, 2009

alkisah budak qenit nama Arianna Syafiqah...

event 1:

die wat2 cam mengamuk kat sofa..aku wat x gheti je..sbb mase tuh, aku dh ting tong ubat..huhu..dah melepek depan tv...n aku terdooze off depan tv..aku terlelap tuh xde la lame...ade a dalam 40 mins...bangun bangun tuh, aku rase muke aku semacam je...aaaa..nak tau napeR?anak dara aku sorang nih...dah tepek sticker mickey mouse kat muke aku...kat pipi ade 2...kat dahi de 1...aduiyai...saba je la...

event 2:

dia suke ngaco aku pepagi...ye, anak aku nih memang bangun awal...kalau die bangun, dia akan kaco aku...huhu..omaknye suke bangun lambat..hihi.. :p de 1 day tuh, aku tatau la mana dia dpt benda tuh...tp mase aku bangun tuh..aku bau mintyy je...cam pelik gak la...celik2..aku nengok anak aku duk depan aku..ngan ubt gigi...die dah sapu ubat gigi tuh kat muke aku...nak laie spesifik...kat jerawat aku..ahahaha..aduiyai..ekceli, malam tuh dia nampak aku sapu ubat jerawat...agaknye die tengok jerawat aku x surut2..dia tolong sapu...huhu...

itu le serba sikit citer pasal qenit aku tuh...huhu...rase cam kena buli ngan anak pon ade nih...ehehe...

statement kurang ajar...

mmm..semalam my fren sms-ed me...dia cakap la, kat tempat die..bebudak J41 yang tetap bising..kenapa nak bagi bebudak CFS cam kami technician n TA? bebudak CFS kena wat keja tuh sume sendiri...cam aku kat sini, mmg sumenya aku wat sendiri..so, xde masalah ape la sgt..cume aku cam pelik..nape dorang nak differentiate kitaorg nih cam kitaorg nih org luar? keja same je...same je bebannya...n yang aku x tahan tuh...de statement...


" even bebudak CFS nih jadi tetap pon..stil bebdk tetap tidak akan respect mereka cam bdk tetap..sbb dorang start dengan CFS"


aku tatau nak cakap ape..bengang, sedey sume ade...nape dorang2 tuh nak differentiate kami budak CFS cenggitu skali? ape hal lak dorang tuh nak kuar statement cenggitu? ape? ko ke yang bayar gaji kitaorg nih?? gaji korang tuh kena potong ke utk bayar gaji kami? aku bukan nak cakap ape la...kami kerja sama teruk cam korang kerja...same responsibility...so, utk korang kuar statement cenggitu..bagi aku, sungguh KURANG AJAR!!korang sape utk judge REZEKI kami?

mmm...malas nak komen lelebey...mmg bengang..memang ati sakit...mmg sedey..tapi aku sape nak halang korang utk x kluarkan statement babi cam kat atas tuh kan...pikir la sendiri..

H1N1..? denggi..? tibi..?

pagi tadi ke Klinik Kesihatan Tanglin...naper? ma aku dah bebising..aku batuk dah 2 minggu lebey...dengan kes H1N1 yang makin banyak skang nih..die ghisau aku kena..so..tadi g ngan die le ke klinik tuh...kitaorg sampai dalam kul 830..time tuh no 1029..aku plak, dpt no. 1083..marbeles!! huhu...jenuh menunggu...aku dpt jumpe doc tadi lebih kurang kul 10..check td xde pa per..doc siap suh wat xray...dia suspek aku tibi...huhu...tapi, Alhamdulillah...aku ok..batuk n selsema aje..apsal liat nau nak baik tu..aku pon tatau..maybe sebab liat makan ubat kot..opssss..!

so..skang ni aku kat ofis...mate gue dh laloq 1 macam nih...petang nih plak, ade closing EMS audit kat Caw Alam Sekitar, Menara TIMA...kul 430 plak tu...x seswai tul wat time2 petang...

zzzzZzZZzZZzzzzzzz...