my roller coster life..huhu

Wednesday, March 31, 2010

nothing to tell. nothing to babbling. yeah. my life is dull. except when i'm wif my baby. thehe. always with new ideas, new mischief. huhu. pening. d other day, she saw me crying. n guess what she did..she's gaves me her toys. hihi, im touch. tq dear.

nway, this week have been a very frustrating week for me.y? cause it start with one hell of a day. on Monday, projKR held the 3rd AGM..most of the CFS officer attended the AGM, cause we wants to know of our status. its already been a yr here in JKR.

wakil CFS telah usulkan kepada pengerusi ProJKRM, mengenai status lantikan CFS. dan jawapan yang kami dapat, amat mendukacitakan. kenapa? ini jawapan die...

"KP telah menyatakan bahawa..pegawai CFS sepatutnya mendapat pengalaman dan juga kepakaran setelah bekerja dengan JKR. tapi, xpe..mana2 pegawai yang tamat kontrak, dan didapati projek mereka belum tamat. kita akan cuba usulkan kepada konsultan untuk mengambil pegawai ini bekerja dengan mereka.xpe, u all teruskan semangat dan terus berdoa supaya dapat menjadi pegawai tetap"

ok..xpe kan kalau aku kate, ini sume bullshit???nak usulkan to consultant to hire kami?ok, 1st.niat itu baik..tapi, bukan ke lebih baik aku keja ngan consultant je dr dulu??experience, kepakaran..mmg kompem aku akan dpt. sorry to say, what kind of experience and expertise does they talk about?kalau pegawai tu kat cawangan pakar (pakar?)..dapat gak la dorang wat design...kalau kat business unit, insyaallah akan dapat belajar cara tuk manage project.. and what about those in the corporate sector??????what engineering aspect will us use to sell ourself to the contractor/consultant?

"ohh..i excel in filing. u dun have to worry, JKR trained me to do filing.."

"HR? i can do that too...no need to hire HR executive. u can just pay that salary to me"


"i too can organise events, meetings, trainings"

aku bebetul sentap!. maka, bermula pagi selasa, hingga la ke laaaniii...aku duk distribute my resume. dah alang2 duk kate, nak soh consultant hire...meh aku yang usulkan ke contractor or consultant, xyah tunggu mereka yang usulkan.

and lagi 1...they will propose to the consultant to hire the engineer responsible for the project..but, what about those yang x manage apa2 project? bleh explain?????

yang buat aku lagi tension, aku mase tu jenuh angkat tangan nak express aku nye x puas hati. siap melambai!! but, dorang x perasan aku. yang mana, aku rase agak sukar utk percaya. aku duk depan ok? bukan belakang...

xpe...Allah lebih mengetahui.

1 budak nak komen gakkk:

SEWING STUDIO By Benang Azuin said...

Salam Perkenalan, :D

1. Tahniah sebab awk ingat sume2 ayat2 tu, kuat tul daya ingatan.

2. Saya pun attended gaks, mmg xpuas hati. Malah saya rasa semua xberpuas hati dengan kata-kata tersebut. Tapi saya pasti yang berkata demikian hanya dia seorang sahaja yang merasakan begitu (syok sendiri).

3. Apa yang digambarkan xmenunjukkan keseluruhan warga JKR/KKR. (Ramai bos2 dan staff dari hq/negeri/unit bersyukur dgn kehadiran CFS sebab banyak membantu mereka.. syukur, masih ada yang positif. Manusia yang luahkan kata-kata nista tersebut syok sendiri dgn pangkat yang dia ada (manuasia tu xsedar, hampir 100% adalah anak bangsa sendiri@pelapis negara)

4. Dimaklumkan bahawa, JKR & KKR dan kekurangan pakar dalam pelbagai bidang,n (ikutkan tahun 60-80, JKR sgt dihormati dan tahu serba serbi dalam teknikal.. pelapis inilah akan merealisasikan impian tersebut. amin

5. Dato shaziman ada berkata pada perhimpunan pagi kali 1, JKR banyak involve dengan projek2 kecil dan moga satu hari nanti akan involve projek2 mega (sekarang dikuasai swasta).. jika tak dari sekarang anda melatih engineer muda, anda xdapat kesan tersebut pada 10-15 thn akan datang.

6. CFS sekarang (tahun kita) byk mempengaruhi projek siap JKR, berpengalaman di swasta dan kerajaan, etc... pelbagai. Bak kata keje Engineer ni, A-Z reti buat, dari kerja kerani, taip2 surat sampai attent meeting, jadi pengerusi pun ade.

7. Since hidup kita (for 660) bergantung pada manusia yang susahnya nak pandang ke hadapan untuk mengubah dasar, bak kata, mesin dah canggih, tapi tak reti memandu.

huhu.. maaf tuan rumah, hehe sebenarnya nak karang pendek je, terpanjang pulak. luahan kata..